Krijg ik de behandeling vergoed?

Ik ben huisarts dus de behandeling valt onder huisartsgeneeskundige zorg. Deze wordt volledig vergoed.

Kunt u zich elders ook op deze manier laten behandelen?

Met zekerheid kan ik dit niet zeggen. Wel kunt u op internet vele zorgaanbieders vinden die zich bezighouden met de behandeling van de tennisarm en golfarm. Het grootste verschil is dat 1) de behandeling elders meestal niet vergoed wordt en 2) de behandelaar geen arts is.

Wat voor behandeling is het precies?

De behandeling bestaat uit een combinatie van massage- en frictietechnieken.

Hoe vaak moet er een behandeling gegeven worden?

Gestart wordt met protocollair drie behandelingen. Dit is in het overgrote deel van de gevallen voldoende.

Kan ik na de behandeling de arm meteen gebruiken?

Ja. Sterker nog, het is de bedoeling dat u de arm weer volledig belast. Ook al heeft u een fysiek zwaar beroep zoals stukadoor of stratenmaker.

Heeft u een klacht?

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de zorg die u ontvangt. Alle medewerkers doen hun best om u de best mogelijke zorg te bieden. Desondanks kunt u ergens ontevreden over zijn of een klacht hebben. Een klacht kan te maken hebben met bijvoorbeeld de behandeling, de gang van zaken of de bejegening door een zorgverlener. Wij stellen het op prijs als u uw klacht kenbaar maakt. Hierdoor stelt u ons in staat onze zorgverlening te blijven verbeteren. De volgende stappen kunt u nemen:

Stap 1: Uit uw klacht bij uw huisarts of zorgverlener

De eenvoudigste en vaak ook snelste oplossing is het direct bespreken van uw klacht met uw huisarts of de betreffende zorgverlener. Een gesprek kan verhelderend werken en leidt vaak al tot een oplossing.

Stap 2: Bespreek uw klacht met een klachtenfunctionaris

Vindt u het lastig om uw klacht met ons te bespreken, of leidt het gesprek niet tot een oplossing, dan kunt u gebruik maken van een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan bemiddelen. Alles wat u samen bespreekt is vertrouwelijk. Als huisarts ben ik aangesloten bij de klachtenfunctionaris van huisartsenorganisatie Cohesie. U kunt bij mij de klacht kenbaar maken en ik zal zorgen dat het bij de klachtenfunctionaris komt.

Stap 3: Vraag om een oordeel door de geschilleninstantie

Heeft de hulp van de klachtenfunctionaris niet geleid tot een oplossing voor uw klacht, dan kunt u uw klacht als geschil indienen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Onze klachtenfunctionaris informeert u graag over het voorleggen van uw onopgeloste klacht aan de geschilleninstantie. Meer informatie over de geschilleninstantie huisartsenzorg leest u op www.skge.nl.